måndag 29 maj 2017

Avtackningskort med confettibakgrund

Hej!

Just nu känns det som att det duggar tätt med avtackningskort till mina kollegor, förändringens vindar blåser åt olika håll. Jag tar givetvis gärna på mig att göra ett kort och jag vet att de är uppskattade. 

I fredags fick Clara det här kortet av oss kollegor. Jag tyckte att Mo Mannings söta digistämpel Peggy är lite lik Clara så den fick det bli. 


Mönsterpappren är från Maja Design och serien Summer crush. Den kan vara lite svår att hitta rätt pennor till då den varken är röd eller riktigt rosa men tycker att den kombinationen jag använt funkar riktigt bra!

Hälsningen till Clara har jag skrivit ut på datorn i färg med en font som heter "Painture Fraiche".
Hjärtan i chipboard från Snipart. Blommor, blad och sugrör har jag limmat fast med limpistol. Lättast är att platta till sugröret lite längst ner så det inte blir så tjockt. Dies jag har använt är stitched rectangles från Lawn Fawn.



Jag har använt följande pennor:
Hud: E04-11-21-00-000-RV34
Hår: E59-57-55-53-50
Ögon: B95-91
kjol, skor, hjärta, rosetter och byxvollang: R35-22-21-20
Tröja och byxa: BG10-000 och Blender 0
Mark: E71-70
Confettiskugga: R35-22-21-20-BG10-000-E71-70


Ha nu en fantastisk dag!



3 kommentarer: