torsdag 3 augusti 2017

LINDAS SOMMARVECKA - kort 4

Ok... Så jag vet att det är sommar och augusti och värmen äntligen har börjat komma in över stora delar av landet och här sitter jag ändå och gör julkort... Knäppt? Nej, för det behövs några stycken och jag gillar inte att stressa... Lika bra att ha några på lager, alltså. Det är mindre än 5 månader kvar till jul... 

Dagens inspiration: 


Här är motivet. Önskemål från Rosa var att måla ett motiv med ljuskälla i form av en lyktstolpe och en kör och gärna Lili of the Valley. Vem kan motstå en sådan önskan och från en sådan tjej? 


Så... jag har försökt att ska ganska stora skuggkontraster för att skapa illusionen av att det är kväll. Jag har målat i stort sett alla de djupaste skuggorna med W6. För att veta mer exakt var skuggorna skulle vara så skrev jag ut motivet på ett vanligt papper och ritade ut ljusstrålarna med linjal. Det blev extremt tydligt vilja delar som träffades av ljuset på det sättet. 

Jag har använt följande färger: (förutom W6)
Hud: E04, 11, 21, 00, 000 R21
Rött: R59, 46, 27, 24, 21
Grönt: G99, 96, 61
Bruna byxor: E47, 44, 43, 41
Hund: E35, 34, 31, 30
Bakgrunden har jag målat med B97-91 samt olika starka gula nyanser på lampan. Det syns inte på bilden men på lampan har jag målat med en glittrig Gelly Roll penna. Snöflingorna är gjorda med en vit Gelly Roll penna. 

Tack för titten! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar